۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 359306

حضرت زهرا (س) برای حالت اضطرار و طلب حاجات و کارهای مهم ادعیه ای توصیه کرده اند که میانبر مسیر اجابت است.

توصیه حضرت زهرا (س) برای حوائج مهم

به گزارش قدس آنلاین، از وجود مقدس حضرت زهرا (س) مواریث گرانبهایی برای ما بر جای مانده که ادعیه یکی از مهمترین آنها است.

دعا برای برآورده شدن حاجتها و کارهای مهم‏

«بِحَقِّ یس وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرْآنِ الْعَظِیمِ یَا مَنْ یَقْدِرُ عَلَی حَوَائِجِ السَّائِلِینَ یَا مَنْ یَعْلَمُ مَا فِی الضَّمِیرِ یَا منفس عَنِ الْمَکْرُوبِینَ یَا مفرج عَنِ الْمَغْمُومِینَ یَا رَاحِمَ الشَّیْخِ الْکَبِیرِ یَا رَازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِیرِ یَا مَنْ لَا یَحْتَاجُ إِلَی التَّفْسِیرِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی و تذکر الحاجة»

«به حقّ یاسین و قرآن حکیم، به حقّ طه و قرآن عظیم، ای خدایی که بر حاجتهای حاجتمندان قادر و توانا هستی، ای آنکه اسرار پنهان همه را می‏دانی، ای برطرف کننده مشکل آنان که دچار گرفتاری شده‏اند، ای برطرف کننده غمهای مردم اندوهگین، ای رحم‏کننده به پیر مردان، ای روزی دهنده به کودکان صغیر، ای خدایی که بی‏نیاز از هر تفسیری، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و ... [در این قسمت دعا هر حاجتی که دارید بخواهید].»

دعا برای برآورده شدن حاجات‏

«اللَّهُمَّ قَنِّعْنِی بِمَا رَزَقْتَنِی وَ اسْتُرْنِی وَ عَافِنِی أَبَداً مَا أَبْقَیْتَنِی وَ اغْفِرْ لِی وَ ارْحَمْنِی إِذَا تَوَفَّیْتَنِی اللَّهُمَّ لَا تُعْیِنِی فِی طَلَبِ مَا لَمْ تُقَدِّرْ لِی وَ مَا قَدَّرْتَهُ عَلَیَّ فَاجْعَلْهُ مُیَسَّراً سَهْلًا اللَّهُمَّ کَافِ عَنِّی وَالِدَیَّ وَ کُلَّ مَنْ لَهُ نِعْمَةٌ عَلَیَّ خَیْرَ مُکَافَاةٍ اللَّهُمَّ فَرِّغْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ وَ لَا تَشْغَلْنِی بِمَا تَکَفَّلْتَ لِی بِهِ وَ لَا تُعَذِّبْنِی وَ أَنَا أَسْتَغْفِرُکَ وَ لَا تَحْرِمْنِی وَ أَنَا أَسْأَلُکَ اللَّهُمَّ ذَلِّلْ نَفْسِی وَ عَظِّمْ شَأْنَکَ فِی نَفْسِی وَ أَلْهِمْنِی طَاعَتَکَ وَ الْعَمَلَ بِمَا یُرْضِیکَ وَ التَّجَنُّبَ لِمَا یُسْخِطُکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ»

 « خداوندا! مرا به آنچه که روزیم نموده‏ای قانع ساز، و تا هنگامی که باقی نگاه می‏داری [عیب‏] مرا بپوشان و سلامت بدار، و هنگامی که میراندی مرا بیامرز و رحمت نمای.

بار خدایا! در جستجوی آنچه که برایم مقدّر ننموده‏ای خسته‏ام مکن، و آنچه را که برایم مقدر نموده‏ای دستیابی به آن را سهل و آسان ساز.

پروردگارا! به بهترین وجه پدر و مادر و تمامی کسانی را که موهبتی بر من داشته‏اند پاداش خیر عنایت فرما. خدایا مرا برای کاری که به خاطر آن آفریده شده‏ام آسوده خاطر قرار ده و مرا به آنچه که خود متکفّل آن گردیده‏ای مشغول مدار، و در حالی که از تو طلب غفران و بخشش می‏کنم عذابم مکن، و در حالی که از تو درخواست می‏نمایم محرومم مساز.

پروردگارا! نفس مرا در نظر خودم خوار و ذلیل، و شأن و منزلت خودت را در نظرم بزرگ بدار، و طاعت نسبت به خودت و عمل به آنچه که خوشنودی و رضای تو را فراهم‏ می‏سازد، و اجتناب از آنچه که تو را به خشم می‏آورد، به من الهام فرما، ای بخشنده‏ترین بخشندگان!»

دعا برای آسان شدن کارها و پرداخت قرض‏

«اللَّهُمَّ رَبُّنَا وَ رَبُّ کُلِّ شَیْ‏ءٍ مُنْزِلُ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الْفُرْقَانِ فَالِقُ الْحَبِّ وَ النَّوَی أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دَابَّةٍ أَنْتَ آخِذٌ بِنَاصِیَتِهَا أَنْتَ الْأَوَّلُ فَلَیْسَ قَبْلَکَ شَی‏ءٍ وَ أَنْتَ الْآخِرُ فَلَیْسَ بَعْدَکَ شَی‏ءٍ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ فَلَیْسَ فَوْقَکَ شَی‏ءٍ وَ أَنْتَ الْبَاطِنُ فَلَیْسَ دُونَکَ شَی‏ءٍ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلَی أَهْلِ بَیْتِهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ وَ اقْضِ عَنِّی الدَّیْنَ وَ أَغْنِنِی مِنَ الْفَقْرِ وَ یَسِّرْ لِیَ کُلَّ الأَمْرِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ»

«بار خدایا! ای آفریدگار ما و پروردگار همه چیز، ای نازل‏کننده تورات و انجیل و قرآن، ای شکافنده دانه و هسته! از شر هر جنبنده‏ای که فرمان آن به دست توست، به تو پناهنده می‏شوم.

تو اوّل هستی و پیش از تو هیچ موجودی نبوده، و تو آخرین خواهی بود و بعد از تو چیزی باقی نمی‏ماند، و تو آشکاری و برتر و بالاتر از تو چیزی نیست، و تو باطن همه جهان هستی و به جز تو مؤثری در عالم نیست، بر محمّد و خاندانش درود فرست، و قرض مرا تسویه نما، و مرا از بی‏چیزی و تهی دستی نجات بخش، و همه امور را بر من آسان گردان، ای بخشنده‏ترین بخشندگان!»

منبع: زندگانی حضرت زهرا علیها السلام، ترجمه جلد ۴۳ بحار الأنوار، ترجمه روحانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدرسی ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    0 0
    باسلام دعاهای زیبایی ازحضرت زهرا.(س)فرستادین .درعین سنگینی دعاولی خیلی به دل میشینه.خداکنه قابلیت استجابت دعاهایی که معصومین به ما آموختن داشته باشیم .ممنون التماس دعا